مجرم فراری

من یک فراری ام، یک مجرم فراری
سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ق.ظ

حواست کجاست؟

چند شب پیش سر یک داستانی مجبور شدم حساب چند نفر در یکی از شبکه های اجتماعی را زیر و رو کنم. با اینکه اسم کوچکِ فرد را فقط می دانستم ولی در عرض 10 دقیقه پیدایش کردم و در عرض یک ساعت مقدار زیادی اطلاعات بدست آوردم.
این چه وضعیه؟
چرا ما همه زندگی مان روی میز است؟
چرا برای خودمان حریم شخصی قائل نیستیم؟
واقعا چرا؟



نوشته شده توسط مجرم فراری
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم
مجرم فراری

اَعِرِ اللهَ جُمجمَتک

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

مجرم فراری

من یک فراری ام، یک مجرم فراری

حواست کجاست؟

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۰ ق.ظ

چند شب پیش سر یک داستانی مجبور شدم حساب چند نفر در یکی از شبکه های اجتماعی را زیر و رو کنم. با اینکه اسم کوچکِ فرد را فقط می دانستم ولی در عرض 10 دقیقه پیدایش کردم و در عرض یک ساعت مقدار زیادی اطلاعات بدست آوردم.
این چه وضعیه؟
چرا ما همه زندگی مان روی میز است؟
چرا برای خودمان حریم شخصی قائل نیستیم؟
واقعا چرا؟

۹۴/۰۵/۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
مجرم فراری

شبکه های اجتماعی

نظرات  (۲)

اتفاقن به نظرم بخشی از اطلاعاتی که بدست آوردی در مورد اون فرد درست نیست.
چون این اطلاعات لزومن در کنار ابعاد دیگر شخصیتی فرد نیست که تصویر درستی از وی ارائه بده.
ضمن اینکه فرض کنیم که شما این راه حل را نداشتی. چه می کردی اگر می خواستی در مورد فلان شخص اطلاعات داشته باشی؟ از دوستانش و نزدیکانش می پرسیدی؟ این راه که به مراتب بدتر هست.
اما حریم شخصی،
به نظرم هرکس خطوط قرمزی رو رعایت می کنه برای دادن اطلاعات اما این خطوط برای هرکس متفاوته. اینکه شما به طور مثال اسمت رو نزدی توی وبلاگ ت یعنی نام خط قرمز شماست.
از طرفی یک نفر نام و شغل و بخشی از زندگی ش رو در این فضا انعکاس داده. بنابراین خط قرمزش اون بخشی هست که پنهان نگه اش داشته. مطمئنن این فرد اگه تو دنیای واقعی هم ملاقات کنید، به همین منش و کردار خواهی یافت.
این درست
ولی همه اطلاعاتی که فضای مجازی به مامی دهد درست است آیا به نظر شما!؟
پاسخ:
این نکته هم هست ولی من نکته ای که می خواستم را یافتم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی